Cookie-instellingen

Deze website gebruikt Cookies.

Meer informatie over het gebruik van cookies en gegevensverwerking vindt u onder onze cookie- en privacy-policy .

U kunt hieronder uw cookie-instellingen kiezen en accepteren:

Het belang van een goed georganiseerde IT-helpdesk

Natuurlijk, voorkomen is altijd beter dan genezen. Maar áls er iets gebeurt op ICT-gebied, is het fijn om terug te kunnen vallen op een professionele IT-helpdesk. Daar werken professionals die snel kunnen schakelen en storingen en andere problemen voortvarend verhelpen.


Door proactief en planbaar te anticiperen op mogelijke knelpunten in je organisatie, voorkom je onverwachte uitval of storingen. Dat laatste komt namelijk altijd ongelegen. Ga daarom periodiek in gesprek met je ICT-dienstverlener en probeer potentiële problemen zoveel mogelijk voor te zijn. Om dat niet alles te voorzien en voorkomen is, is het slim om te werken met een IT-helpdesk. Door de servicedesk uit te besteden, maak je serieus werk van goede en betrouwbare IT binnen jouw organisatie.

bart

Calamiteiten: nooit helemaal te voorkomen

Juist, onvoorziene omstandigheden zijn nooit helemaal te voorkomen. Maar overkomt zoiets jouw organisatie, dan is het prettig om direct met een IT-helpdesk te kunnen bellen. Een IT-helpdesk beschikt over professionals, die gelijk kunnen helpen. Soms kan dat online en soms lossen ze de storing op locatie op. De IT-professionals van de servicedesk weten raad.


Organisatie met IT-kennis

Weten ze altijd raad? Misschien niet of misschien niet onmiddellijk. Maar het voordeel van het uitbesteden van een helpdesk is dat de ICT-ondersteuning verder gaat. De IT-helpdesk maakt immers deel van een IT-dienstverlener, die over een schat aan IT-kennis beschikt, op verschillende vlakken. Weten de servicedesk-medewerkers het in een enkel geval ook niet meer? Dan zijn er vast nog tal van IT-engineers waarop ze kunnen terugvallen.


Stel je voor…

Tip! Om je zo goed en efficiënt mogelijk te kunnen helpen in geval van nood, is het belangrijk dat de servicedesk-medewerkers jouw organisatie en medewerkers goed kennen. Zo kunnen ze goed en snel schakelen als dit nodig is. Neem daarom de tijd en moeite om jezelf, je organisatie en je collega’s voor te stellen aan de professionals van de IT-helpdesk. Natuurlijk, dat kost even tijd, maar dat betaalt zich in het geval van een calamiteit dubbel en dwars uit.

Kort samengevat omvat een IT-helpdesk precies waar het bij veel organisaties aan ontbreekt: voldoende mensen met kennis van IT. En dat is helemaal niet raar, want in de huidige arbeidsmarkt is het lastig om goed geschoolde IT-medewerkers te vinden. Reden te meer om te kiezen voor een betrouwbare 24/7 achtervang: een professionele IT-helpdesk die er stáát als het nodig is.



maikel-1

Meer weten?

Maikel, onze accountmanager, helpt je graag verder. Je kunt hem mailen of bellen.

E-mail: m.koekkoek@solviteers.nl | Telefoonnummer: 06 13 08 38 22