Cookie-instellingen

Deze website gebruikt Cookies.

Meer informatie over het gebruik van cookies en gegevensverwerking vindt u onder onze cookie- en privacy-policy .

U kunt hieronder uw cookie-instellingen kiezen en accepteren:

Blogs

Kennis delen, dat doen we graag! Wij vertellen onze visie op de nieuwste IT-ontwikkelingen, geven je praktische tips en denken met je mee. Ben je nieuwsgierig naar wat klanten over ons te zeggen hebben? Ga dan naar klantcases. Zo krijg je een goed beeld van hoe wij klanten helpen fijner te werken en hun taken beter uit te voeren.

foto-blog


  • 30

    3 ICT trends die jouw aandacht verdienen

    Wat gaan de ontwikkelingen in de ICT snel! Bestaande software biedt voortdurend nieuwe mogelijkheden en met regelmaat worden slimme oplossingen geïntroduceerd, waarmee we nóg efficiënter kunnen werken. Logisch, dat je je afvraagt of je daar steeds iets mee moet. De belangrijkste afweging daarbij is: kun je je daarmee onderscheiden van de concurrentie en/of kun je je marktpositie versterken?

  • 29

    Zet nu al stappen richting NIS2!


    De NIS2-richtlijn richt zich op risico's die netwerk- en informatiesystemen bedreigen, zoals cyberbeveiligingsrisico's. Deze nieuwe Europese richtlijn verplicht bedrijven om passende maatregelen te nemen om de beveiliging van hun ICT systemen te waarborgen. Het doel is de digitale veerkracht van vitale sectoren en diensten te versterken en de impact van cyberaanvallen te minimaliseren. Tal van organisaties zijn verplicht zich te houden aan deze nieuwe Europese wetgeving voor cybersecurity. Welke organisaties dat zijn en wat er verandert? Daarvoor geven je een inkijk in deze nieuwe NIS2-richtlijn.

  • 26

    4 redenen om te kiezen voor Managed Services

    Om jouw IT-omgeving optimaal te laten functioneren, moet je behoorlijk wat zaken op orde hebben. Om die reden kiezen organisaties er steeds vaker om het IT-beheer uit te besteden. Dat kan bijvoorbeeld door te kiezen voor Managed Services. In dat geval voert een betrouwbare, externe IT-partner het IT-beheer voor je uit.

  • 25

    De 3 belangrijkste aspecten van goede IT-service

    Goede IT-service, dat klinkt als een aantrekkelijk aanbod. Maar is dat ook zo? Doorvragen is belangrijk, want goede IT-service is voor iedereen anders. De één verstaat onder goede IT-service hulp bij technische problemen. Terwijl een ander bij goede IT-services verwacht dat dit ook het voorkomen van storingen en (veiligheids)problemen omvat.

  • 34

    Het belang van een goed georganiseerde IT-helpdesk

    Natuurlijk, voorkomen is altijd beter dan genezen. Maar áls er iets gebeurt op ICT-gebied, is het fijn om terug te kunnen vallen op een professionele IT-helpdesk. Daar werken professionals die snel kunnen schakelen en storingen en andere problemen voortvarend verhelpen.

  • 27

    5 eenvoudige tips om jouw Microsoft 365 te beveiligen

    We werken steeds meer en steeds vaker vanuit huis. Gelijktijdig met deze toename van het gebruik van Microsoft 365 en Teams zien we ook het aantal cyberaanvallen en datalekken stijgen. Microsoft zet alles op alles om je de hoogste mate van IT-security te bieden. Maar natuurlijk ben je ook zelf verantwoordelijk voor een veilig gebruik van het platform.

  • 30

    Zo maak je een back-up die voldoet aan de AVG

    Het lijkt soms onmogelijk: een IT back-up maken en gelijktijdig voldoen aan de AVG. De AVG verplicht je immers om zorgvuldig met persoonsgegevens om te gaan en deze te wissen zodra je deze niet meer nodig hebt. Dat laatste klinkt eenvoudig. Gewoon je CRM-systeem openen en records verwijderen. Toch? Wie beter kijkt, ziet dat het vraagstuk iets complexer is. Hoe zit het bijvoorbeeld met de gegevens die nog voorkomen in je ICT back-up systemen? Moet je ook deze back-up data opschonen? We maken het makkelijk en zetten het voor je op een rij.

  • 29

    Migreren naar SharePoint? Let op de inrichting!

    Het is misschien wel één van de grootste ergernissen onder werknemers: een ingewikkelde mappenstructuren waarbinnen documenten lastig te vinden zijn. Pas als het echt niet langer meer kan, valt het besluit dat het anders moet. Een mogelijke oplossing is het verplaatsen van documenten naar SharePoint en daarbij alles opnieuw te structureren. Toch is ook dat niet zo eenvoudig. Bovendien, hoe voorkom je dat het opnieuw onoverzichtelijk wordt?

  • 33

    5 tips om phishing te herkennen


    Phishing e-mails lijken vaak zo echt dat veel mensen slachtoffer worden van phishing. Door zo’n e-mail te openen of een link aan te klikken, kunnen criminelen toegang krijgen tot jouw computersysteem. Om zulke datalekken te voorkomen en je IT beveiliging te optimaliseren, delen we 5 tips om phishing e-mails te herkennen. Daarbij bieden we je een slimme oplossing om je medewerkers bewust te maken van hun rol op het gebied van IT beveiliging.

  • 30

    IT-Security risico’s voorkomen en verzekeren

    We weten allemaal: zonder IT kun je niet werken. De beschikbaarheid van data is cruciaal voor de continuïteit van vrijwel elk bedrijfsproces. Wat kun je nog als je IT-systeem plat ligt en data niet langer benaderbaar zijn? Welke maatregelen moet je nemen voor een veilig IT-systeem? En waarop moet je letten bij het afsluiten van een IT- verzekering of cyberverzekering?

  • 27

    Een datalek betreft meer dan alleen persoonsgegevens

    Veel organisaties richten hun bedrijfsnetwerken zo veilig mogelijk in, vaak met hulp van een IT-leverancier. Met de juiste monitoring, patches, updates en andere methoden zetten zij alles op alles om het gewenste IT-security niveau langdurig te handhaven. Het doel is om daarmee datalekken te voorkomen. Nu de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) regelmatig in het nieuws is, lijkt het bij datalekken met name te gaan om privacygevoelige data. Niets is minder waar.

  • 32

    Voorkom CEO-fraude met e-mail authenticatie

    E-mail is een belangrijke vorm van communicatie, zéker voor bedrijven. Omdat je gebruikmaakt van het internet, is goede beveiliging belangrijk. Voor oplichters zijn e-mail en social media een goudmijn, want het is ontzettend makkelijk om je daar voor te doen als iemand anders. Dat wordt ook wel spoofing genoemd. Gelukkig bestaat er een goed hulpmiddel, namelijk e-mail authenticatie.

  • 28

    Voorkom datalekken in de zorg


    Datalekken zijn nog altijd aan de orde van de dag. De zorgsector lijkt daarin koploper te zijn. Landelijke media pakken regelmatig uit met verhalen over datalekken bij ziekenhuizen. Ook kleinere zorginstellingen melden vaak datalekken, zoals gezondheids- en welzijnsorganisaties, maatschappelijke dienstverlening en tandartsen. Dit betreft met name hacking, malware en phishing. Toch kun je als zorginstelling met relatief kleine stappen je IT-beveiliging flink verbeteren. En zo datalekken voorkomen. Hoe? Dat leggen we graag uit.

maikel-1

Heb je vragen of interesse in onze diensten?

Maikel, onze accountmanager, helpt je graag verder. Je kunt hem mailen of bellen

E-mail: m.koekkoek@solviteers.nl | Telefoonnummer: 06 13 08 38 22